Utforsker Neo Tokyo

Jeg tok turen innom Neo TokyoArkaden Shopping for å sjekke hva denne butikken hadde å by på. For dem som ikke vet det er Neo Tokyo en butikk med masse japan-greier. Japansk kultur blir visstnok mer og mer populært her i Norge. Både manga og anime blir stading mer populært, og mye blir oversatt til norsk. Man skal heller ikke se bort ifra at arrangementer som Desucon og Aicon påvirker interessen for japansk kultur betydlig.

Uansett, japanere er gæærne, så man må regne med at det er mye morsomt i denne butikken. Man finner alt fra leker til klær som er mote i japan. Hvis man vil ha noe man ikke finner noe annet sted, så er Neo Tokyo stedet! Jeg kjøpte noen t-skjorter en notatbok (gave) og en nice-looking Final Fantasy brus ting.

Stoor t-skjorte med fjeset til Totoro fra filmen «Min nabo Totoro«.

T-skjorte med fjeset til Domo.

Tokidoki notatbok & Final Fantasy brus.

Alle husker vel perioden da OnePiece var de fleste ungdommer sin våte drøm.. Men det var faktisk det japanske klesplagget «kigurumi» som kom først, og inspirerte til å lage OnePiece her nord. Kigurumier fåes i alle mulig slags former og figurer. På Neo Tokyo selger de slike kigurumier, og jeg tenkte det hadde vært morsomt å tasse rundt i en sånn hjemme. Jeg tviler derimot på at jeg ville gått med en sånn ute. Jeg har alltid ment at OnePiece tilhørte hjemme på en slapp søndag og ikke på skolen og ute. Burde jeg skaffe en slik for morro skyld?

Forskjellige typer kigurumier

Join Arkaden Shopping sin facebookside! Norges kuleste shoppingsenter for ungdom!

6 kommentarer

Filed under Arkaden Shopping, Shopping

6 responses to “Utforsker Neo Tokyo

  1. Nero

    Pikachu kigurumi, gjørre!

  2. Skaff deg Kigu, it’s awesome and the original!❤ Skal ordne med en selv når jeg klarer å la vær å shoppe lolita stæsj og pocky❤😉

  3. GÆRY

    JAAA.få deg sånn kigu :»’D

  4. Tilbaketråkk: Jarlec@Wordpress 2010 | Jarl Erik's Blog .Life as I live it.

Legg igjen en kommentar

