.Welcome home

Da var jeg hjemme igjen. Rart hvor mye kaldere det er her enn i England =O Er jo ikke så langt fra hverandre.. Etter en uke i London med bare fint vært, er det jo deilig å komme hjem igjen til fint vær også. Har opplevd kjempemasse, men pengene.. De er så og si borte. Tror jeg da. Jeg har litt angst for å sjekke nettbanken, men sjekker det ikveld. =(

Så, hva har jeg loka med i London? Litt av hvert. Jeg var jo der med kjæresten min. Ferien hadde ikke blitt det samme uten henne! =D Det var jo tross alt bare oss to, så da hadde jeg vært alene..

Det første jeg la merke til da vi skulle komme oss fra Gatwick til London var at kollektivtrafikken i England.. ja.. Det var kaos i mine øyne, og så mange folk! Alt var overfyllt, klamt og usystematisk. Jeg, som er ganske kjent for å klage på norsk kollektivtrafikk, skal slutte å klage. Vi har det bra her i Norge! =D Eneste som var bedre i London var at det er litt billigere og det kommer busser og undergrunnsbane hele tiden. Deilig å slippe å vente så mye.

Det ble mye kikking og litt shopping på meg i Oxford Street og Camden Market. Christine shoppet så bankkortet hennes luktet svidd, mens jeg valgte å være litt forsiktig med shoppingen. Vil jo ikke bruke opp alt på ting jeg ikke trenger! For de som ikke vet det er Oxford Street London’s svar på Karl Johan i Oslo. Oxford street er 3-4 ganger lengre enn Karl Johan, og inneholder mange veldig store og små butikker. Men igjen, det går nesten raskere å gå enn å ta buss hvis du skal ned denne gaten. På Camden Market var det mange fancy små boder og butikker. Hele stedet hadde et stort utvalg av klesstiler, alt fra vanlige hverdags-klær og penklær til asiatisk inspererte klær og alternative stilen. Jeg kjøpte litt klær her og der. Hva jeg kjøpte kan dere se imorgen!

Jeg elsker å spise ute. Jeg syns det ofte er mye koseligere enn å sitte hjemme og spise. Eneste ulempen er at det kan bli dyrt i lengden. Derfor gjelder det å finne de stedne med god mat og greie priser. Vi fant oss en favoritt gatekjøkken/restaurant ved hotellet som serverte asiatisk mat til 30-50kr pr. tallerken. Det var ganske mye mat! Asiatisk mat er nesten alltid billig og godt! Vi var heldige og fant en asiatisk buffet restaurant også. Her var det bare 120kr pr. person, så man kunne ta så mye mat og dessert man bare ville. Hvorfor har vi ikke slikt i Norge?? En ting som er sikkert er at jeg må trene godt de neste dagene.. =P

I London er det masse å se på. Vi tok turen innom Ripley’s Beleve it or Not Muesum, Madame Tussaud og London Dungeon. Disse stedene er virkelig værdt å besøke når du er i London!

Den siste kvelden var vi på London IMAX kino og så Inception. Jeg var veldig skeptisk til denne filmen da jeg så traileren første gangen. Men jeg hadde dørt masse bra om den så jeg ga den en sjans. Jeg må bare innrømme at det er et av de bedre filmene jeg har sett. Se den! London IMAX er den største kinoen i London og har et av de største skjermene i verden som måler  20x26m. Det var svært! Colloseum i Oslo kan ikke måle seg.

Det var mye i London jeg desverre ikke fikk sett som Big Ben og London Eye. Men det er så mye annet å gjøre der, så er vanskelig å få med seg alt på 6 dager. Jeg reiser helt sikkert tilbake dit en dag!

Christine ville til Kings Cross stasjon for å se på «Platform 9 3/4» kjent fra Harry Potter filmene. Hun ble veldig skuffet. =P

Disney butikk!

Piccadilly Circus

Meg og Christine sammen med Robbie Williams på Madame Tussaud’s museum.

Undergrunnen i London sett opp-ned.

Et utrolig kult Sushi sted hvor vi spiste lunch en dag. Need this in Norway!

Meg og Christine ved Tower Bridge.

IMAX kinoen i London

Vil dere se hva jeg har kjøpt, og hvordan jeg ser ut etter en runde hos frisøren? Følg med imorgen!


Bilder: Jarl Erik Cedergren © All rights reserved

1 kommentar

Filed under Blogg, Personlig, Reise, Shopping

One response to “.Welcome home

  1. Et monster, elns

    *Kremt kremt* >.> jeg kjøpte ikke sååå mye, såh :c og du kjøpte like mye du >.<

Legg igjen en kommentar

