There will be sound..

Liten del av en sang jeg lagde i 2009.

Jeg har ofte fått spørsmål om hvor navnet ‘Altavos‘ kommer fra. Det er mitt alias i musikkverden som jeg bruker forran titteler til musikk jeg lager og mixer jeg har mixet. Altavos kommer fra det spanske ordet ‘Altavoz’ som rett og slett betyr høytaler.

Noen vet kanskje at jeg har holdt på med musikkprodukjon og DJ’ing en stund. Eneste problemet er at jeg bare har hatt mulighet til å lære det. Jeg har eksperimentert og prøvd meg fram med både produkjon og DJ’ing i etterkant, men desverre ikke på den beste måten. Hvis man skal holde på med dette på en profesjonell måte, må man ha en ganske feit lommebok. Si et greit DJ-sett fra Pioneer (siden Pioneer er kvalitet) med mixer kan koste rundt 15000kr. Er man villig, kan man betale helt opp i 40000kr -hvis ikke mer- for det nyeste av det nye..

MEN, de siste dagene har jeg loka på eBay. Her var det mye til en langt rimeligere pris enn hva man får her i Norge. Spesielt på studio-utstyr. Her er noe av det jeg vurderer å kjøpe iløpet av året for å bygge mitt eget studio. Dette er langt ifra det beste man kan få tak i, men det holder som en start.. =)

Pioneer CDJ-800 MK2 m/ mixer

Novation XioSynth

Native-Instruments Audio Kontrol 1

Spectrasonics’ Omnisphere

Sjekk ut min Myspace artist side! (er ikke oppdatert på en stund)
Jeg legger ut mixer HER

Bildene tilhører de forskjellige sidene som bildene er linket til.

1 kommentar

Filed under Musikk, Personlig

One response to “There will be sound..

  1. Tilbaketråkk: Populær på YouTube..? « Jarl Erik's Blog .Life as I live it.

Legg igjen en kommentar

