Twilight Eclipse

Forrige uke ble jeg dratt med på å se den nye storfilmen blandt jenter «Twilight – Eclipse»! Jeg er ikke noe særlig stor fan av Twilight serien, og jeg har ikke sett «New Moon» engang. Men jeg kan vel si litt om hva jeg syns om Eclipse.

Dette er den 3. filmen i Twilight-sagaen. Vi følger den vanlige jenta Bella som er forelsket i vampyren Edward. Men for å være sammen med han for alltid, må hun også bli en vampyr. I «New Moon» blir storfavoritten blandt publikum, varulven Jacob introdusert. Han spiller en nokså stor rolle i denne filmen i og med at Bella også er forelsket i han.

Etter min mening var det ikke så mye som skjedde i denne filmen. Alt som skjer er at Bella er forvirra og står ovenfor et valg mellom Jacob og Edward, og at en gjeng «nye» vampyrer kommer for å drepe Edward. Teamet til Jacob og Edward slår seg sammen for å kjempe mot disse slemme vampyrene mot slutten.

Mesteparten av filmen er et stort trekant-drama fyllt med klishéer. Det virker ikke som at Jacob spiller i en film, men er med i et modell-oppdrag. Det blir etterhvert som en lang episode av Hotell Cæsar som blir utspillt i skogen med vampyrer og varulver. Filmen er en helt grei film som handler om kjærlighet og tøffe valg, men hele varulv og vampyr opplegget blir for dumt.

Twilight forandrer på alt som heter vampyrer og varulver.. Vampyrene går nå på skolen, er snille, og glinser i solen som om de skulle hatt på seg bodylotion med glitter. For varulvene har ikke fullmånen noe å si lenger. Er det dette som er framtiden..?

Hvis man ser bort ifra alt det, er det en helt middelmådig kjærlighets-drama film som jeg skjønner mange jenter forelsker seg i. Men ikke la min mening gjøre så du tror du ikke kommer til å like denne filmen! Jeg har ikke fulgt så mye med på denne serien, så opplevelsen blir sikkert annerledes hvis du har lest bøkene eller sett alle filmene mange ganger.

"What if we could share Bella..? Like, if you get her every second week or something..?""

"Ok, now.. let's dance!"

"The water is too cold.. I'm out of here!"

Bildekilder: her og her

5 kommentarer

Filed under Anmeldelser, Film

5 responses to “Twilight Eclipse

  1. liker denne anmeldelsen :3 Kanskje jeg skal se New Moon og Eclipse bare for å le av de..? ^^; Jeg slet meg gjennom den første.. og det var ikkenoe gøy..

  2. Nabojenta

    Egentlig så er dette en veldig bra anmeldelse =) Jeg, en Twihard kan aldri anmelde en twi-film for jeg elsker bøkene. Det er vanskelig for andre, «oursidere» som ikke har lest boka, å like filmene. Det forstår jeg veldig godt! Hvis ikke boka appelerer for deg, gjør ikke filmene heller. For filmene(minus den første) er så lik boka som overhode mulig. Filmene er lagd for fansen som elsker bøkene og derfor vil de aldri få bra anmeldelser..

    Bra innlegg Nabo =)

    • Hehe takk ^^ alle har hver sin smak, og for de som faktisk klarer å akkseptere Twilight-universet (og ikke bare tenke på utseéndet til skuespillerne) er det nok bra =)

  3. Tilbaketråkk: “Where the Wild Things Are” « Jarl Erik's Blog

Legg igjen en kommentar

