Statist i Tomme Tønner 2

«HALLO BLOGGEN!» – haha, måtte bare.. =P

Som jeg skrev i forrige innlegg, skulle jeg være statist i en scene i filmen Tomme Tønner 2! Vi begynte tidlig på morgenen, klokka 8. Morten kom ned til meg klokka 7, så vi måtte dra da. Når våknet jeg..? 06:50! Vekkeklokkene mine sto opp mellom 05:00-06:00, men jeg (som vanlig) slår dem av og sover vidre. Jeg fikk 10 minutter på meg å finne 3 alternativer til klær, fikse meg og alt det der. Men utrolig nok rakk vi bussen, uten å løpe! Det er saker det, hoho.

Oppgaven vi fikk var ganske simpel. Vi skulle juble masse, mens de forskjellige skuespillerne gjorde sitt. Om og om igjen. Vi hold på fra 08:00 til 17:00, så det var en ganske lang dag. Forskjellen mellom de gangene vi skulle filme om igjen var forskjellige kameravinklinger. Mellom hver gang vinklingen skulle forandres, fikk vi en pause på 30 minutter eller 1 time. Det var spennende, nytt, og det er gøy å være på settet. Men det var mye venting, og det var veldig repiterende til tider. Men sånn er det å lage film!

Jeg skal ikke røpe for mye, men vi skulle juble for noe hovedpersonen Ali (som igjen spilles av Leon Bashir) hadde gjort. Hva han har gjort som er verdt å juble for kan du se når Tomme Tønner 2 kommer på kino 7. januar!

Som sagt var det litt slitsomt å være statist. Men det betyr ikke at jeg ikke vil være det igjen! Det er absolutt værdt å prøve. Til lunch fikk vi tross alt en kebab hver! (selvfølgelig) Hvis du er interessert i å være statist i Tomme Tønner 2, kan du melde deg på her!

Jeg fikk også forresten en morsom t-skjorte med logo som sier «Brunsame». Haha, morsomt merkenavn eller hva det er for noe. Fikk den fordi klærne jeg hadde på kunne ikke brukes under opptak.

Jeg fikk ikke tatt så mange bra bilder, i og med at det ikke var lov til å ta bilder på settet. Men forhåpentligvis vil de som tok bilder fra film-staben legge ut eller sende noen bilder senere. Hvis de gjør det, legger jeg ut noen her!

Hvem er mannen i gul?

Morten

Grisete men ganske godt..

Kul t-skjorte! =D

1 kommentar

Filed under Blogg, Film

One response to “Statist i Tomme Tønner 2

  1. Tilbaketråkk: Tomme Tønner 2 premiere! | Jarl Erik's Blog .Life as I live it.

Legg igjen en kommentar

