Desucon

Denne helgen var jeg innom ‘Desucon! Dette er et stort arrangement hvor flere tusen anime, manga, fantasy og sience-fiction fans samles for å ha det gøy. For å være realist, så ja, dette er et stort «geek»-treff, nesten på samme måte som spill-treffet The Gathering. Men å være nerd må ikke være negativt! Man kan vel like så gjerne kalle alle dem som ser på VM for fotball-nerder =D Sure ain’t bad.

På Desucon er det veldig mange som kler seg ut som sin favoritt anime, spill eller fantasy/sci-fi karakter eller noe for å fremme en stil. Folk bruker flere uker, måneder og kanskje år på å lage det perfekte outfittet. Mye av det er utrolig godt gjennomført! Det er jo også mange som også bare er der for den sosiale delen; for å møte venner, få nye venner og se på alle de som har kledd seg ut.

Jeg hadde ikke kledd meg ut, men møtte mange kjente. Jeg gikk for det meste rundt og tok bilder av de som hadde kledd seg ut. Det er jo selvfølgelig også veldig hyggelig å være der, fordi alle er så utrolig snille og hyggelige! (selvom mange ser skumle ut..)

Her er noen av bilder jeg tok =)

Etterhvert vil jeg lage et bildearkiv hvor alle bilder jeg legger ut er samlet.




12 kommentarer

Filed under Bilder, Blogg, Event, Personlig

12 responses to “Desucon

  1. Mari

    Shiiit, du er sykt flink til å ta bilder😀 Du er mitt nye forbilde *beundre* :]]

    Du tok bilde av meg, men er ikke så farlig om du legger det ut :p Det ble nok ikke så fint.

    • hehe takk!😀 er ikke så vanskelig :p men bra du likte dem ^^
      Gjorde jeg? :O Hva gikk du som, og hvor tok jeg bildet? =)

      • Mari

        Yeah, you did :3
        Du tok det ute på Youngstorget, og jeg hadde på meg kigurumi (en eller annen bjørn, husker ikke hva den heter xD). På bildet var jeg sammen med en med Hello Kitty kigurumi med Free Hugs skilt.
        Vi fikk klem av deg også ^^.

  2. jeg kan ikke se meg der.. men kanskje like greit om det er for stygt… du vet jo hvor kresen jeg er.. ^^;

  3. Synnøve

    Digger bildet av Thomas og Killer. Silent hill-nurse og is er alltid en god combo!
    Bra bilder!

  4. åherregud, bildet av meg var jo SÅ pent … nederste D:

  5. Onigiri

    Haha~! Det iskrem bildet av meg og nursene var epic x3 Det var gøy å spise is på en usikkelig måte~ >:3 Fikk virkelig folk til å stirre xD

  6. Ellen

    av alle bilder av med, er det faktisk det beste😄 jeg er på den nest siste bildet, awesome :3

  7. Marcus

    Æ e også på det nest siste bildet, syntes det blei veldig awesome, som Ellen sir, detta e også det beste av mæ av de æ finn av mæ sjøl :3

  8. Tilbaketråkk: Jarlec@Wordpress 2010 | Jarl Erik's Blog .Life as I live it.

Legg igjen en kommentar

